افزایش ذخایر طلای چین-راهبرد معاصر
نتانیاهو: ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ را علیه ما انجام داد ورود فرمانده سنتکام به تل آویو رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت ادبی شد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر رسید جزئیات جدیدی از سرنوشت صفی الدین | پهپاد‌های اسرائیلی مانع امدادگران عراقچی در دمشق: ایران تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند بشار اسد در دیدار وزیر امور خارجه: سفر عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است حیدر العبادی: احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد شهادت یک فرمانده حماس در لبنان سفیر ایران چرا دکمه پیجر حزب الله را زد؟ | روایت امانی از وضعیت چشم و دستش جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات

افزایش ذخایر طلای چین

بانک مرکزی چین ذخایر طلا را برای هشتمین ماه افزایش داد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۳۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ چین برای هشتمین ماه متوالی با توجه به ریسک‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی به ذخایر طلای خود اضافه کرد و همچنین تمایل به دور شدن از دلار آمریکا باعث خرید شد.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز جمعه (۷ ژوئیه)، ذخایر شمش بانک چین در ماه گذشته ۶۸۰ هزار اونس تروا افزایش یافت و این معادل ۲۳ تن است. مجموع ذخایر در حال حاضر به ۲۳۳۰ تن رسیده است که حدود ۱۸۳ تن در دوره خرید از نوامبر اضافه شده است.

چین به دلیل تمایلش برای از بین بردن تسلط دلار آمریکا در بازار جهانی خریدار مشتاق طلاست. این کشور همچنین با بهبودی ناامیدکننده از بیماری همه‌گیر و روابط بسیار تیره با ایالات‌متحده مقابله می‌کند.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان سال گذشته با افزایش نرخ تورم و تشدید سیاست‌های پولی، رکورد خرید طلا را ثبت کردند که تقریباً یک چهارم تقاضای جهانی را تشکیل می‌داد. بر اساس نظرسنجی شورای جهانی طلا که در ماه مه منتشر شد، در حالی که خرید‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافت، حدود ۲۴ درصد از مقامات پولی قصد دارند در ۱۲ ماه آینده دارایی خود را افزایش دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، داده‌ها نشان می‌دهد که ذخایر ارز خارجی چین در پایان ژوئن به ۳.۱۹۳ تریلیون دلار افزایش یافته است که ۱۶.۵ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. / ایسنا

کلمات کلیدی: طلا آمریکا چین
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده